Livsstil

Sätter du mål med din träning?

januari 21, 2016 — av Alexander Ek0

main

Livsstil

Min Hemlighet

januari 21, 2016 — av Alexander Ek0

Många skriver till mig och frågar hur man kan hitta motivation och vilja till att träna och hålla sin kost.

Det som jag tycker är viktigast när det kommer till träning och att utveckla sin kropp är att du sätter upp ett mål för DIG!

Tänk inte på vad andra anser som en perfekt och snygg kropp det handlar om vad du själv tycker.

När du väl har kommit på vilka fokus områden du vill utveckla med din kropp så skriv ner dessa i ett dokument,
ta kontakt med en PT eller gör egen analys på hur man bör träna för att utveckla dessa områden och sätt upp ett mål på 8 – 10 – 12 – 16 – 20 veckor.

Ta bilder varje vecka och jämför hela tiden mot ditt utgångsläge för att se hur grym du är och att det faktiskt händer saker med din kropp!

När du är igång med din träning och känner att du börjar få rutin på detta så är det dags att kolla över kosten också! Det är inte bara ”jag äter nyttigt”

Du måste varje dag se till att du får i dig rätt mängd av protein , kolhydrater, fett Beroende på hur mycket du tränar eller vad du vill åstakomma med din träning så varierar intaget utav dessa 3 näringsämnen.

Maten är otroligt viktig för att du ska lyckas nå ditt resultat då detta är ditt bränsle för din kropp och muskler. Det tar otroligt mycket energi och tid för din kropp att göra en förändring och utveckling. Om du inte ser till att det hela tiden finns energi och näring för detta hur tror du då att din kropp ska kunna göra en utveckling?

För mig är detta motivation och inspiration nog. Den bästa motivationen och inspirationen kommer inifrån :)

Jag försöker alltid inspirera och motivera med min instagram : Ekalexander

Kör hårt allaIMG_2230

Views All Time
1
Views Today
1

Svara

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading Facebook Comments ...
Loading Disqus Comments ...